Žaliųjų kilometrų skaičiuoklė šiuo metu atnaujinama. Daugiau informacijos – netrukus.
Žaliųjų kilometrų skaičiuoklė
Žaliųjų kilometrų skaičiuoklė

Žaliųjų kilometrų skaičiuoklė yra „LTG Cargo“ tvarumo iniciatyva, skatinanti klientus rinktis žalesnę logistiką – intermodalinius vežimus.
Didžiausias intermodalinių vežimų laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas, išmetant mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.
„LTG Cargo“, reaguodama į klientų bei partnerių poreikį apskaičiuoti, kiek intermodalinius krovinius pervežant geležinkeliu galima sutaupyti anglies dioksido ekvivalento (CO₂e) emisijų, sukūrė Žaliųjų kilometrų skaičiuoklę. Siekdami atskleisti ir įvertinti klientų indėlį į aplinkos tausojimą, parengėme intermodalinių krovinių CO₂e sutaupymą fiksuojančią metodiką.

Žaliųjų kilometrų skaičiuoklė yra „LTG Cargo“ tvarumo iniciatyva, skatinanti klientus rinktis žalesnę logistiką – intermodalinius vežimus.
Didžiausias intermodalinių vežimų laimėjimas – aplinkos tausojimas ir neigiamo sunkiųjų transporto priemonių poveikio aplinkai mažinimas, išmetant mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.
„LTG Cargo“, reaguodama į klientų bei partnerių poreikį apskaičiuoti, kiek intermodalinius krovinius pervežant geležinkeliu galima sutaupyti anglies dioksido ekvivalento (CO₂e) emisijų, sukūrė Žaliųjų kilometrų skaičiuoklę. Siekdami atskleisti ir įvertinti klientų indėlį į aplinkos tausojimą, parengėme intermodalinių krovinių CO₂e sutaupymą fiksuojančią metodiką.
Intermodalinių krovinių CO₂e sutaupymą fiksuojanti metodika
Siekiant atskleisti ir įvertinti klientų indėlį į aplinkos tausojimą, 2022 m. parengėme intermodalinių krovinių CO₂e sutaupymą fiksuojančią metodiką (intermodalinių krovinių pervežimo šesd išmetimų vertinimo metodika), kuri 2024 m. buvo atnaujinta dėl standarto pasikeitimo iš LTS EN 16258:2013 (nustojo galioti) į LST EN 14083:2023. Geležinkelio transporto emisijos skaičiuojamos pagal faktines dyzelino kuro sąnaudas, pritaikius atnaujintus veiksnius. Koeficientas kelių transportui buvo parinktas pagal Europoje dominuojantį vilkikų tipą, atsižvelgiant į pateiktas charakteristikas (anksčiau kelių transporto priemonėms buvo taikomas bendras koeficientas, neatsižvelgiant į sunkiasvorių transporto priemonių, gabenančių intermodalinius krovinius, charakteristikas). Skaičiavimai atliekami pagal atnaujintą metodiką yra daug artimesni „Ecotransit“ – labiausiai naudojamai ir pripažintai Europos CO₂e skaičiuoklei.
Intermodaliniai vežimai – globalus problemų sprendimas
Europos Komisija siekia, kad iki 2030 m. 30 proc. prekių, gabenamų tolimesniu nei 300 kilometrų atstumu, būtų vežama geležinkeliu arba vandens transportu, o iki 2050 m. šis skaičius viršytų 50 proc. Pasiekus šiuos tikslus, skaičiuojama bendra ekonominė nauda galėtų siekti net apie 100 mlrd. Eur. Dalinis krovinių perkėlimas nuo kelių ant bėgių (ilgiesiems atstumams) atitinka Europos Sąjungos paskelbtą kryptį „Shift2Rail“ ir padeda siekti žaliojo kurso tikslų – mažinti transporto sukeliamą CO₂e emisijas.
Žaliųjų kilometrų sertifikatai
CO₂e emisijas sutaupiusiems klientams kasmet įteikiame „Žaliųjų kilometrų sertifikatus“. 2022–2024 m. vežant intermodalinius krovinius „LTG Cargo“ sutaupė 163 873 tonų CO₂e , lyginant su emisijomis vežant kelių transportu. Žaliųjų kilometrų sertifikatus iš viso gavo daugiau kaip 400 mūsų klientų.
Kontaktai
Kviečiame rinktis žaliąją logistiką ir išsikelti savo CO₂e emisijų mažinimo tikslus!
