Patikimumas ir paprastumas: „LTG Cargo“ rūpinasi ne tik pervežimais, bet ir riedmenų remontu
LTG grupės bendrovė „LTG Cargo“ yra ne tik krovinių pervežimo partnerė verslams, bet ir gamybos įmonė, siūlanti platų spektrą paslaugų nuo riedmenų remonto darbų iki specializuotų gamybinių projektų. Vertikaliai integruota „LTG Cargo“ yra unikali vertinant visos Europos geležinkelių mastu – bendrovė ne tik perveža klientų krovinius, bet ir rūpinasi riedmenų techniniu aptarnavimu, reikalingu ir vežantiems savo krovinius geležinkeliu, ir verslams, turintiems šio transporto technikos bei įrangos.
„LTG Cargo“ paslaugas gali suteikti ir tiems, kas turi tik krovinį ir reikia jį pervežti, ir tiems, kurie turi savo lokomotyvus bei įvairių vagonų ir jiems reikalinga techninė priežiūra, einamieji ar sudėtingi modernizacijos darbai. Pervežimams svarbu kokybiški riedmenys, o mes patys užtikriname jų techninę būklę ir patikimumą: Lietuvos geležinkelių sostinėje Radviliškyje, kur susikerta pagrindiniai šio transporto srautai, įsikūręs vienintelis šalyje prekinių vagonų depas, kuriame kokybiškai ir operatyviai atliekami pervežimams reikalingų riedmenų remontai, – pasakoja Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė. – Mūsų turimas ECM sertifikatas (angl. Entity in Charge of Maintenance) techninės priežiūros funkcijoms vykdyti, įsigyta techninė įranga bei technologijos sudaro galimybes remontuoti ir europinės vėžės (1 435 mm), ir plačiosios vėžės (1 520 mm) riedmenis.“
Pasak jos, „LTG Cargo“ klientui, ar jis vežtų naftos produktus, birias statybines medžiagas, kitus gaminius ir produkciją, telieka galvoti apie savo verslą.
„Mes pasirūpiname ne tik krovinio vežimu nuo taško A iki taško B, bet ir pasiūlome sprendimus visais kitais atvejais, pavyzdžiui, galime atsigabenti sugedusį kliento vagoną, jį suremontuoti ir pristatyti į pageidaujamą vietą, net atlikti, registracijos, muitinės ar kitas procedūras, jei to reikia“, – pasakoja Audrius Pukas, „LTG Cargo“ Technologinio turto valdymo vadovas.
Vagonus remontuoja ir sau, ir klientams
Anot jo, „LTG Cargo“ veikia visoje Lietuvoje, nes be Radviliškio prekinių vagonų depo, dar yra kitos smulkesnės lokacijos bei mobilios brigados, kurios su specialia įranga gali atvykti remontuoti geležinkelio ar kitos sunkiosios technikos į bet kurią Lietuvos vietą.
„Jei kliento veiklos geografija apima visą Lietuvą, dėl turimos technikos būklės nereikia sukti galvos – mes esame visur, – teigia „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas. – Esame didžiausia vagonų priežiūros ir remonto paslaugas teikianti įmonė Baltijos šalyse. Vien „LTG Cargo“ vagonų parką sudaro apie 6.800 riedmenų.“
„LTG Cargo“ Radviliškio riedmenų depe per metus suremontuoja apie 4000 vagonų – beveik lygiomis dalimis ir savo, ir išorės klientų. Tačiau bendrovė siekia didinti būtent pastarojo segmento vagonų remonto dalį.
„Šiame depe atliekame vagonų planinius periodinius, kapitalinius bei neplaninius einamuosius remontus. Neplaninius vagonų remontus atlikti bei gedimus pašalinti galime ir pas klientą. Šiam darbui atlikti turime techniškai aprūpintas įvairių sričių specialistų mobilias brigadas, kurios gali operatyviai nuvykti pas klientą į bet kurią Lietuvos vietą,“ – pasakoja A. Pukas.
Kuria ne tik „pagal vadovėlius“
Anot jo, technologinės specialistų žinios ir kompetencijos, sukaupta praktika leidžia remontuoti ir inovuoti ne tik tai, „kas surašyta vadovėliuose“, bet ir pasitelkus patirtį rasti netradicinius sprendimus, sukurti unikalius, naujos paskirties produktus.
„Pavyzdžiui, turimus geležinkelio platforminius vagonus, sukūrę ir pritaikę tam tikrus konstrukcinius sprendimus, modifikavome, kad jie atitiktų ypač sunkios ir didelės karinės technikos gabaritus ir svorius. Dalį riedmenų perdarėme pritaikydami vežti vilkikų puspriekabes, – pasakoja „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas. – Mūsų technologai ir gamybininkai sukūrė ir pritaikė sprendimą pusvagoniams, kuriems birių medžiagų krovimo metu dažnai pažeisdavo liukus. Dabar, atlikus konstrukcinius patobulinimus, techninių pažeidimų sumažėjo perpus, vadinasi, tokių vagonų poreikį klientams tenkiname žymiai geriau.“
„LTG Cargo“ Radviliškio riedmenų depas šiuo metu atnaujinamas, jame diegiamos moderniausios technologijos. Čia „įdarbintas“ pirmasis toks Baltijos šalyse suvirinimo robotas, kuris per 90 sekundžių nuskanuoja ir 500 kg svorio geometriškai sudėtingos detalės kontūrą, sulygina jį su atmintyje saugomu etalonu ir priima sprendimą dėl restauracijos būtinumo ir jos dydžio. Depe jau naudojamas ir robotizuotas lazeris, kuris nuo metalinių dalių valo rūdis ir įvairias apnašas. O įvairūs ultragarsiniai įrankiai padeda greitai ir paprastai atlikti įvairius matavimus, atrasti stabdžių sistemos gedimus. Pasitelkus vadinamuosius nulinės gravitacijos įrankius, darbuotojams nereikia patiems kelti sunkių detalių.
Vagonų būklę užtikrina ir dronais
„Jau kurį laiką prekinių vagonų parengimą krovimui ir techninę būklę kontroliuojame amerikietiškų dronų pagalba. Jie naudojami vagonų apžiūrai iš viršaus – taip žymiai efektyviau, paprasčiau ir operatyviau pavyksta įvertinti jų vidaus būklę, ar reikalingas valymas, ar yra pažeidimų, kuriuos reikia taisyti. Darbuotojams tai labai didelis palengvinimas“, – akcentuoja A. Pukas.
Depą planuojama ir toliau modernizuoti: jau perkami ar planuojama įsigyti vagonų pakėlimo domkratų, autokrautuvų, trafaretų pjovimo įrangos, stabdžių sistemos komponentų bandymo stendų, transportavimo vežimėlių, pneumatinių kėlimo įrenginių, reguliuojamo aukščio stalų ir kitų darbą palengvinsiančių priemonių.
„Visa tai prisideda ne tik prie mūsų darbo sąlygų gerinimo ir pažangesnių procesų diegimo, bet ir prie kokybiškesnio bei greitesnio klientų poreikių tenkinimo“, – tikina „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas.
Kuria sąlygas ambicingiems ir siekiantiems tobulėti
Anot jo, riedmenys ir jų dalys – vagono konstrukcija, stabdžiai, guoliai, aširačiai – tobulėjant technologijoms keitėsi mažai, bet stipriai pasikeitė technologijos, kurios naudojamos remontuojant riedmenis. Todėl „LTG Cargo“ jau pradėjo ir per ateinančius trejus metus planuoja iš esmės modernizuoti riedmenų depą, kuris veikia nuo 1958 m. Modernizuotos patalpos ir nauja įranga jau aprūpintas stabdžių cechas, pradėtas surinkimo cecho modernizacijos rangos projektavimas ir naujos įrangos diegimas. Kitu etapu bus atnaujinami kiti cechai ir jų technologiniai procesai, kad darbai visame depe ne tik paspartėtų, bet ir sumažėtų jų kaštai.
„Po visų modernizavimo darbų Radviliškio riedmenų depas taps vienu moderniausių Baltijos šalyse“, – įsitikinęs „LTG Cargo“ technologinio turto valdymo vadovas.
Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad „LTG Cargo“ nuolat atnaujina vagonų parką. Šiemet įsigyta 500 modernių didesnė talpos biralinių vagonų grūdams, o taip pat 200 pusvagonių skaldai, kitiems biriems kroviniams ir metalui vežti, kurie padėjo subalansuoti klientų poreikius ir juos pilnai patenkinti.
„Mūsų tikslas – modernizuojant depų technologinę įrangą, atnaujinant riedmenų parką – plėsti paslaugas ir visiškai patenkinti klientų poreikius, tapti dar patikimesniais, gerinti mūsų darbuotojų darbo sąlygas ir sukurti patrauklią darbo aplinką. Siekiame tapti patrauklia darbo vieta, kur galėtų tobulėti ambicingi įvairių specialybių atstovai – meistrai, šaltkalviai, suvirintojai ir technologai“, – tvirtina Eglė Šimė, „LTG Cargo“ vadovė.
